fredag 25. januar 2008

coaching

Coaching er faktisk spennende. Det handler om å øve seg i å spørre mer enn man svarer (Enig med alle som her stopper opp, tar en kunstpause og sier: det høres ut som en umulighet for deg). Det handler om å tvinges til å tenke på alle mennesker som lærende som selv kan ta ansvar og selv har de svarene som trengs. Det handler om å akseptere at en selv har fordommer liggenede å ulme langt der bak som bør tas fram og ristes litt på av og til. Å det funker - 15 voksne mennesker i et rom som alle tvinges til å gå i seg selv, reflektere og prøve å endre det en ser hos seg selv som kanskje ikke er så lurt hverken for seg selv eller andre. Spennende, jeg gleder meg til fortsettelsen, skal se jeg blir et godt menneske til slutt..................

2 kommentarer:

Rannveig sa...

Eh... Altså.. Ellers har man det bra eller?

StoreSøster sa...

Ja da, stort sett er jeg meg selv og dømmer både meg selv og alle andre med hård hånd :-)